تراکیه غربی، منطقه ای که به عنوان  قهرمان تقابل پیش از انتخابات بین احزاب «ائتلاف چپ و نئودموکراسی» یونان در انتخابات سراسری سال ۲۰۲۳ ظاهر شد.

Η μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης και οι Ευρωεκλογές

تراکیه غربی (مناطق مسلمان نشین) یونان، منطقه ای بود که به عنوان  قهرمان تقابل پیش از انتخابات بین احزاب «ائتلاف چپ و نئودموکراسی» یونان در انتخابات سراسری سال ۲۰۲۳ ظاهر شد. گروهی از مقامات یونانی ادعا می کنند رابطه کنسولگری ترکیه و آنکارا با اقلیت های این منطقه برقرار بوده و تاثیراتی در آرای کسب شده دارد. هم اکنون نیز نامزدی آقای «فرهات اوزگور» از اعضای اقلیت های این منطقه از سوی هر دو حزب «ائتلاف چپ و چپ نو»، مطرح است. رسانه های وابسته به دولت ادعا دارند رویارویی قبل از انتخابات سراسری پیرامون این شخص خاص بسیار شدید بود، با جهش‌های خاص و حملات مستقیمی که به نقش و نفوذی که کنسولگری ترکیه و آنکارا در نهایت در انتخابات یونان از نظر «راهنمایی» دارند، مرتبط بود.

حزب «برابری، صلح و دوستی» در انتخابات آتی پارلمان اروپا شرکت خواد کرد. او مدعی رای اقلیت و «هویت ترک» و دفاع از خواسته های اقلیت مسلمان است و گفته می شود از سوی کنسولگری ترکیه و آنکارا حمایت می شود. منطقه جغرافیایی تراکیه غربی (مناطق مسلمان نشین) به دلیل اقلیت مسلمان خود بارها و بارها در کانون توجهات هم در انتخابات ملی و هم در انتخابات اروپا بوده است.

در سال جاری نامزدهای اقلیت ها در یونان در هر دو لیست احزاب «پاسوک و ائتلاف چپ» یونان رای نیاورده اند و این برخلاف احزاب نئودموکراسی، کمونیست و چپ جدید است که معمولاً نامزدی از اقلیت مسلمان را در برگه‌های رأی اروپایی خود دارند. کسانی که پیشرفت دوره پیش از انتخابات در منطقه تراکیه را از نزدیک دنبال می کنند، امیدی به این ندارند که در این انتخابات بر محدودیتی که به آن اجازه می دهد نمایندگان پارلمان اروپا را انتخاب کند، غلبه کند.

آنچه باید در رقابت برای انتخابات اروپا دیده شود این است که آیا این اقلیت موفق خواهد شد نیروهایی را که در سال ۲۰۱۹ ثبت کرده است حفظ کند یا خیر؟ و آیا قطب بندی و تقابل مربوطه در اطراف اقلیت مربوط به آن وجود خواهد داشت. در انتخابات سراسری چیزی که تا کنون رخ نداده است و اینکه چگونه زیان های بین احزاب و نامزدها توزیع می شود. این سئوال باقی می‌ماند که آیا این واقعیت که پاسوک و سیریزا یک نامزد اقلیت را در برگه‌های رأی اروپایی خود لحاظ نکرده‌اند، چه هزینه‌ای را به همراه خواهد داشت؟

منبع: Η μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης και οι Ευρωεκλογές | in.gr

کد خبر 19805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =